27 Temmuz 2013 Cumartesi

Can Sıkan Zıtlıklar

Ne zaman akıllanır insan? Hem akıl abidesi gibi dolaş ortalarda hem de ayakta uyutulduğundan habersiz ol.

Hem herkesi ve herşeyi çok ciddiye al herkes gibi (?) hem de aslında o meşhur "herkes"inin kimseyi iplemediğini gör. Hem herşeyi yerden yere vuran ,"asla"lar ile çokça konuşanları dinle hem de o yermeye meraklı "asla"lıların özünde tüm" asla"lara eyvallahı olduğunu gör.

Özü sözü bir sandığın en delikanlı arkadaşlarının -tükürdüğünü yalamayı geç-yalama olmuş hayat tarzını yaşam biçimi olarak algıladıklarını öğren.

Belki de doğru olan budur ben yanlışım. Her kim ki iki dudağı arasında dökülen kelimelerin,düstur edindiklerinin tam tersini yapıyor mutlu oluyor tuhaf bir şekilde.

Kaçıncı benzer sahne ilk değiller, son da olmayacak biliyorum. Belki de benim sonlandırmam gerek.

Yedekte birilerini tutmalı, kardeş/arkadaş saydıkların, eski sevgilinin arkadaşlarını yarın öbür gün işe yarar diye bekletmeli el altında. Teknoloji çağına aşk da uyum sağlamış "yedek bellek" gibi "yedek aşklar" yaşanır olmuş. Genişçe nüfuzlu insanlar ülkesinde pollyanna sadece bir masal unutulmaya yüz tutmuş. Yok yok yanlış söyledim unutulmuş diyecektim. Hatırlansaydı eğer, anlayan birileri çıkardı elbet...Konuşacak,iki kelam edecek,dediğinin arkasında duracak...

Yanlış bir zamanda, yanlış bir coğrafyada, yanlışlıkla düşmüşüm dünyaya...Ne dünya bana uyabiliyor ne de  ben dünyaya uyabiliyorum. Zamansız,mekansız arafta yaşıyorum...




Hiç yorum yok: