14 Mart 2012 Çarşamba

Ekolojik Ayak İzimizi Hesaplayalım

WWF Türkiye'nin (yani doğal hayatı koruma vakfının) sitesinde ekolojik ayak izi testi diye bir test var.Bu teste göre, kaç tane dünyamız varmış gibi yaşadığımız ve aslında sadece bir tanecik olan dünyamıza kaç tonluk yükleme yaptığımızın sonuçlarını buluyoruz testin sonunda.

Test;gıda,seyahat,ev ve diğer seçeneklerinden oluşuyor.Sadece bir kaç dakika sürüyor.Tabi testi yaparken "yaa ben napıyorum? Niye şunu şöyle yapıyorum,bunu böyle yapıyorum"diye düşündürmesini saymazsak.Misal kişisel bakıma harcadığınız para,kullandığınız yakıt,hayvansal gısa kullanımı,ulaşım araçlarını ne kadar sık kullandığınız gibi.

Testin sonunda da eko ipuçları diye bir öneriler bölümü var.Maalesef ben 2.33 tane dünyamız varmış gibi yaşıyormuşum ve bu bir tane olan dünyamıza 9 küsür ton yük demekmiş:((

Bence test yapmaya,incelenmeye değer.Sonuçları da merak ederim yapanlar bana da yazarsa sevinirim.

Link: http://ekolojikayakizim.org/

Hiç yorum yok: