30 Temmuz 2012 Pazartesi

Bu sergide insanın İtalya'sı geliyor

Geçen hafta "The Great Masters" sergisini gördükten sonra ilk uçakla İtalya'ya gidesim geldi.Daha önce gitsem de bulunmaktan hiç sıkılmayacağım bir ülke sanırım İtalya.Gerçi gidip de beğenmediğim hiç bir ülke olmadı sanırım.Yani ben gideyim bana yeter :)



16. yüzyıl İtalya'sının üç büyük ustası,dehası olan Michelangelo,Raphael ve Leonardo'nun eserleri interaktif bir ortamda Tophane_i Amire'de sergileniyor.Maalesef bu hafta bitti sanırım 31 Temmuz'du son tarih:( Tophane-i Amire'ye de daha önce hiç gitmemiştim.Buram buram tarih kokan ve sergiyle bütünleşmiş harika bir atmosferi vardı.




Leonarda Da Vinci; üç büyük ustanın en yaşlısıymış.Evrensel deha olarak adlandırılabilecek bir zekaya sahip döneminin büyük muciti,bilim adamı,ressamı,mimarı ve mühendisidir.Az sayıda özgün resmi bulunmakla birlikte "Mona Lisa" tablosu ve "Son akşam yemeği" freski en ünlüleridir.Bir de bilim ve sanatın en önemli eserlerinden biri olan "Vitrivius Adamı"(insanın oranları)






Michalengelo;usta bir ressam ve heykeltraştır.En önemli eserlerinde "Pieta" Saint Pietro bazilikasında ve 4 metrelik Davut heykeli Floransa'da bulunuyor.Sistine Şapeli'nin tavan süslemelerini dört yılda oldukça zorlanarak bitirmiş,yıllardır İtalya'nın en sıradışı ve güçlü çalışması olarak  tarihe adını yazdırmıştır.

                                                                Davut Heykeli

Raphael;ünlü bir ressamdır.Tablolar dışında kumaşlara da resimler yapmıştır.Eserlerinde dini öğelere sadık kalmış,klasik ressamlığın temellerini atmıştır.


                                        Saint Pietro Bazilikasının tavanın temlisi resmi



                                                      Saint Pietro Bazilikası maketi

Sergiden çıktıktan sonra bir kez daha canlı gibi görerek,dinleyerek,deneyimleyerek bilgi edinebileceğimiz interaktif sergilerin ülkemizde çoğalmasını diledim.

2 yorum:

Giz dedi ki...

İtalya'ya 1 kez gitmiş olsam da bastırılamaz defalarca gitme isteği yaşayan birisi olarak sana katılıyorum canım :) bu sergiyi kaçırdım ben ne yazık ki. Bu sene bitmeden yolum bir daha Roma'ya düşse de tekrar gezsem o hayran kaldığım eserleri diye hayıflanıyorum.

Guzunkizi dedi ki...

Giz,ağustosa kadar uzatıldı sergi yeni öğrendim bende