24 Şubat 2012 Cuma

Altı Çizili Satırlar:Bin Yüz Bir İnsan

"Bin yüz bir insan" adlı kitapta daha okumadan ilgimi çekenleri buraya yazmıştım.Çok beğenip ,sindire sindire okuduğum kitaplardan biri oldu.Kitaptan altı çizili satırlar:

*İnsanların seni nasıl tanımlamasını istersin?Bil ki bunu cevaplarken kendini nasıl ortaya koyarsan onlar da seni öyle tanımlayacaklar.Kendini öyle bir ortaya koy ki ,yoruma gerek kalmasın...
*Aynı anda 10 kişi aynı yere bakarken,o yerde 10 ayrı gerçeklik doğar.Senin gerçekliğin ,senin kaderini yaratır.Sonuçta dünyayı kendin gibi algılarsın.Bundan sıyrılabildiğin gün de gerçekten"gerçek"ile tanışırsın.
*Dünya bir yap boz ve sen o yap boz da önemli bir parçasın.Bir parça eksik olursa yap boz tamamlanmaz.
*Bildiğin,deneyimlediğin şeyleri yeniden yaşamak güvenlidir,korkulara  kalkandır.Deneyimlediğini,bildiğini sürekli kılma ise rutindir,eşiği atlayamamaktır.Yaşadığını hissettiğin ve öğrendiğin anlar ,bilinmeyenle buluştuğun anlar olacak.Yeni şeyler dene,alternatiflere bak.
*İki kişinin birbirine yaslanması ve iç içe geçmesi bize iyi bir şey olarak öğretildi.Oysa,iki bireyin birbirine yaslanmadan çok,yan yana durabilmesidir önemli olan...
*Bugüne kadar yaşadıkların bugünkü seni yarattı.Tüm geçmişine sahip çıkarak,şimdi bugün yeniden başlayabilirsin.Geç olabilmesi için ne kadar zaman kaldığını bilmen gerekiyor.Ama bilemem,bilmiyorum,kimse bilemez,sen de bilmiyorsun...
*Hiç bir zaman geç değil.Gerekli koşullar oluştuğunda ,olması gereken her şey oluyor.

2 yorum:

EQ dedi ki...

Cok ilginc bir kitaba benziyor. özellikle son cümleyi cok sevdim...ve gercekten kendim de yasadim bunu hayatta.

Paylasim(lar)in icin tesekkürler sevgili Guzunkizi.

Sessiziligin icinde, cok derin sesler duyuran bu blogunu sevdim... selamlarimla.

Guzunkizi dedi ki...

Tesekkürler beğenmene sevindim:))Kitap bir roman aslında.Bir erkeğin iç hesaplaşması üstelik.Ama cok etkileyici yazılar var tavsiye ederim:)sevgilerr:)